T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / DALAMAN - Elcik İlkokulu

Yan Yanayız Projesi Nedir?

Projemiz ile;

Öğretmenlerde, velilerde, idarecilerde ve öğrencilerde engellilik ve dezavantajlı çocuk kavramlarına yönelik algı ve tutumların dönüştürülmesi, engellilik kavramının olağanlaştırılması, farklılıklara saygı kavramının geliştirilmesi ve okullarda kapsayıcı eğitim ilkelerinin yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır.

Projenin Önemi

Dezavantajlı bireylerin eğitim hakkından eşit şekilde yararlanabilmeleri eğitime

erişimlerinin yanı sıra katılımlarının önündeki engellerin kaldırılmasıyla mümkün olabilir. Bunun için, okulların fiziksel erişilebilirliğini artırmakla birlikte, okul içerisindeki tüm hizmet ve olanaklardan herkesin eşit şekilde yararlanmasına yönelik özel önlemlerin alınmasına ve bu yolla okulların kapsayıcılığının bütüncül bir anlayışla artırılmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Yapılan araştırmalar, birçok öğretmenin sınıfında özel gereksinimli öğrenci

bulunduğunda, gerekli uyarlamaları yapma konusunda kendisini yetersiz hissettiği ve desteğe ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Kapsayıcı eğitim anlayışına göre de çözüm, eğitim sisteminde yalnızca özel gereksinimli öğrencilerin değil, tüm öğrencilerin çeşitli gereksinimlerine yanıt verebilme kapasitesini artırmakta yatmaktadır. Bunun için de öncelikle; öğretmenlerin, öğrenci çeşitliliğini değer olarak algılamalarını sağlamak, öğretmenlere her bir öğrencinin eğitim hakkından eşit şekilde yararlanmasındaki kilit rollerini hatırlatmak ve ihtiyaç duydukları desteği sağlamak gerekmektedir. Bilginin ve ihtiyaçların sürekli olarak değiştiği günümüz dünyasında yaşam boyu

öğrenmeye ihtiyaç duyulmaktadır. Söz konusu özel gereksinimli bireyler olduğunda yaşam boyu öğrenme yaşam boyu eğitim ihtiyacına dönüşmektedir. Bu sebeple zorunlu eğitim çağı dışında kalmış yetişkin özel gereksinimli bireyler için yaşam boyu öğrenme çatısı altında eğitim öğretim ihtiyaçlarının desteklenmesi kapsayıcı eğitim ilkeleri açısından önem kazanmıştır. Kapsayıcı eğitim, ( özel gereksinimli çocuklar, koruma altındaki çocuklar, yabancı

uyruklu çocuklar, şehit ve gazi çocukları, öksüz / yetim çocuklar) meseleleri yasal mevzuatlar temelinde ele almayı da içermektedir. Eğitime eşit fırsatlar ile erişmek hangi toplumsal grubun üyesi olursa olsun tüm çocukların eğitim hakkından eşit şekilde yararlanabilmesi esasına dayanır; çocukları hak sahibi bireyler olarak tanır ve her bir çocuğun eğitim hakkının hayata geçirilmesinde devleti ve eğitim kurumlarını sorumlu kılar. Bu yükümlülükteki sorumluluğumuzun farkında olarak okullarımızda kapsayıcı uygulamaların güçlendirilmesini sağlamak amacıyla özel gereksinimli çocukları merkeze alan bir proje yürütmenin önemi ortaya çıkmaktadır.

 

Proje Yönergesine Ulaşmak İçin Tıklayınız.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.03.2024 - Güncelleme: 26.03.2024 10:15 - Görüntülenme: 25
  Beğen | 0  kişi beğendi